РОЛЬ ТЕХНОЛОГИЧЕСКОГО ПРОГРЕССА ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ В СИСТЕМАХ УПРАВЛЕНИЯ

РОЛЬ ТЕХНОЛОГИЧЕСКОГО ПРОГРЕССА ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ В СИСТЕМАХ УПРАВЛЕНИЯ

Authors

  • Кадырова Шахноза Ильхомовна Самаркандский государственный университет имени Шарофа Рашидова

Keywords:

устойчивое развитие, система управления, устойчивая окружающая среда, экономический рост, технологический прогресс, управленческие задачи, принятие решений.

Abstract

Устойчивое развитие связано с интеграцией долгосрочного планирования, которое охватывает огромное количеству секторов, независимо от границ и даже поколения. В этой статье мы расскажем, как технологические достижения влияют на последние разработки в области управления, экономики и устойчивого развития.

References

Sissel Hovik & Gro Sandkjær Hanssen. 2015 y. The impact of network management and complexity on multi-level coordination. Public Administration, 93(2), 506-523.

Herman R.J. Vollebergh. The role of technological change for a sustainable development. 2005y. Ecological Economics 54(2):133-147

Patrik Söderholma, Hans Hellsmarkb, Johan Frishammarcd, Julia Hanssonef, Johanna Mossberggh, Annica Sandströmi. 2018 y. Technological development for sustainability: The role of network management in the innovation policy mix. Technological Forecasting and Social ChangeVolume 138, January 2019, Pages 309-323.

Andrew Ferguson, Jacques Prescott, Marc-André Lafrance, Boris Romaguer, Stéphane Thériault. 2009 y. Managing Sustainable Development.

Ricardo Hausmann, José Domínguez. 2022 y. Knowledge, Technology and Complexity in Economic Growth. Real Colegio Complutense.

Daiyou Xiao, Jinxia Su. 2022 y. Role of Technological Innovation in Achieving Social and Environmental Sustainability: Mediating Roles of Organizational Innovation and Digital Entrepreneurship. National Library of Medicine.

Downloads

Published

2022-10-01

How to Cite

Шахноза Ильхомовна, К. . (2022). РОЛЬ ТЕХНОЛОГИЧЕСКОГО ПРОГРЕССА ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ В СИСТЕМАХ УПРАВЛЕНИЯ. Scientific Impulse, 1(2), 605–610. Retrieved from http://nauchniyimpuls.ru/index.php/ni/article/view/429
Loading...