COVID-19 PANDEMIYASI KELIB CHIQISHI SABABLARI, BOLALAR VA O’SMIRLARNING PANDEMIYA DAVRIDAGI O’ZGARISHLAR VA ULARNING KUN TARTIBI
Ключевые слова:
Pandemiya , COVID-19, koronavirus, salomatlik holati, kun tartibi, jismoniy rivojlanish, bolalar va o’smirlar, an’anaviy ta’lim, masofaviy ta’lim.Аннотация
Maqola ilmiy tadqiqot natijalariga asoslangan bo’lib, 2019-yilda namoyon bo’lgan koronavirus kasalligining kelib chiqish sababi bo’lgan COVID-19 koronavirus infeksiyasi, ilk marotaba 2019- yilning dekabirida Xitoyning Uxan shahrida qayd etilganligi , kasallik 2020-yilning 11-martidaJahon sog’liqni saqlash tashkiloti tomonidan pandemiya deyilganligi, bolalar va o’smirlar organizmida salomatlik holatini rivojlanishi bilan bir qatorda ularning kun tartibiga salbiy va ijobiy ko’rsatgichlar alohida gigiyenik, fizologik va statistik tomondan o’rganildi. Tadqiqotga Toshkent viloyati Parkent tumani 21- umumiy o’rta ta’lim maktabining 8-11-sinflarda ta’lim olayotgan jami 89 nafar 14-18 yoshdagi bolalar jalb etildi. Tadqiqotlar natijasida bolalarning kunlik ratsionida bo’layotgan o’zgarishlar xususan, taomnamalar, jismoniy holatlari, kasalliklarga chalinish holatlari, tana vaznlaridagi o’zgarish, vaqtni kun tartibida taqsimlanishi, bajarilgan mashg’ulotlar bayon etildi. Ushbu ilmiy risolada pandemiyaning kelib chiqishi, bolalar va o’smirlar organizmiga ta’sir qilgan turli ijobiy va salbiy omillar haqida ma’lumotnoma sifatida taqdim etildi.
Библиографические ссылки
COVID-19 и дети https://www.euro.who.int/ru/health-topics/Life-stages/childand-adolescent-health/covid-19-and-children
ЮНИСЕФ: Влияние COVID-19 на ухудшение психического здоровья детей и молодежи – это только «верхушка айсберга» https://www.unicef.org/eca/ru/Press-relizы/yunisef-vliyaniye-covid-19-nauxudsheniye-psixicheskogo-zdorovya-detey-i-molodeji-eto-tolko
Salomova F., Xakimova D., Yarmuxamedova N. Conditions of education and health status of pupils at schools// Journal of critical reviews ISSN- 2394-5125 VOL 7, ISSUE 09, 2020
Salomova F., Xakimova D., Yarmuxamedova N. Характеристика образа жизни и функционального состояниея сердечно-сосудистой системы школьников //InterConf. – 2021. – S. 853-865.
Axmadaliyeva N.O., Toshmatova G.A., Mirsagatova M.R., Nigmatullayeva D.J. O‘zbekistonda shahar va qishloq maktab yoshidagi bolalar ovqatlanishini ratsionalizatsiyalashning zamonaviy yondashuvlari //Konferensiya “Zamonaviy ta’lim tizimini rivojlantirish va unga qaratilgan kreativ g‘oyalar, takliflar va yechimlar” Farg‘ona -2021. -№17. 121-125 b.
Нарметова, Ю. (2020). Организация психологической помощи в кардиологических заболеваниях. Scienceweb academic papers collection.
Нарметова, Ю. (2016). Организация психологической службы у больных с хронической почечной недостаточностю. Scienceweb academic papers collection.
Нарметова, Ю. (2019). СОҒЛИҚНИ САҚЛАШ ТИЗИМИДА ПСИХОЛОГИК ХИЗМАТ ФАОЛИЯТИНИ ТАШКИЛ ЭТИШНИНГ ЎЗИГА ХОС ХУСУСИЯТЛАРИ.
Karimovna, N. Y., & Shuhrat O’g’li, R. S. (2023). SHIFOKOR VA BEMOR O’RTASIDAGI SHAXSLARARO MUNSOBATNING O’ZIGA XOSLIGI. Scientific Impulse, 1(8), 695-700.
Нарметова, Ю. (2016). Вопросы организации психологической службы в перинатологии и родовспоможении. Фан ва жамият.
Мелибаева, Р. Н. (2022). КЛИНИК АМАЛИЁТДА КОГНИТИВ ФУНКЦИЯЛАР ВА УЛАРНИНГ БУЗИЛИШЛАРИ ПСИХОДИАГНОСТИКАСИ. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences, 2(Special Issue 4-2), 928-932.
Мелибаева, Р., & Абдиназарова, И. (2020). Тиббий психодиагностика: муаммо, мулоҳаза ва ечимлар.
Мелибаева, Р. Н. (2018). Из истории вопроса экспериментального исследования мышления в трудах психологов советского периода. In International scientific review of the problems and prospects of modern science and education (pp. 125-127).
Salokhiddinova Gazalkhon Bekmirzayevna (2018). Social pedagogue’s responsibilities in cooperation with a family to increase child sociability. Достижения науки и образования, (19 (41)), 59-61.
Salokhiddinova Gazalkhon Bekmirzayevna (2018). Creativity and artistic thinking as important components of professional competencies of future teachers. Academy, (5 (32)), 69-70.