PRIORITY OF PERSONAL HEALTH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

PRIORITY OF PERSONAL HEALTH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

Authors

  • E.T.Mirzazhonova Fergana State University, senior lecturer at the Department of Psychology.

Keywords:

health-saving technologies, education,crisis of civilization, harmonization of the educational process, optimization and intensification of training, psychological characteristics of students, quality and intensification of training, health and personal development.

Abstract

This article highlights the problems of the development and use of new health-saving educational (pedagogical) technologies and ways to solve them.

References

Ignatieva, S.G. Pedagogical conditions for preserving the health of students in the system of pre-school preparation and primary school. M.2010.

Modern model of medical care for children in educational organizations: a collection of articles from the VI National Congress on School and University Medicine with international participation. – Ekaterinburg: Publishing house of USMU, 2018.

SA Vodyakha, ET Mirzazhonova.Professional and psychological support for children with special needs as a condition for their successful socialization. Digest of articles. Psychological well-being of modern man. Ekaterinburg, USPU, 2019.

Mirzajonova, E. T. (2022). Gender equality as a condition and result of increasing the social activity of women. Zien Journal of Social Sciences and Humanities, 13, 1-4.

Mirzajonova, E. T. (2022). To study the practical problems of attention and memory processes in children with speech defects. Texas Journal of Multidisciplinary Studies, 9, 130-135.

Мирзажонова, Э.Т. (2023). ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ ИНКЛЮЗИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ И УСЛУГ ДЛЯ СЕМЕЙ С ДЕТЬМИ, ИМЕЮЩИХ ОСОБЕННОСТИ В РАЗВИТИИ, НА БАЗЕ МАХАЛЛИ. Академические исследования в современной науке, 2(20), 108-116.

Мирзажонова, Э.Т. (2021). АКТУАЛЬНОСТЬ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ ДИАГНОСТИКИ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВИЗАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ. In VIII Махмутовские чтения. Интеграция региональной системы профессионального образования в европейское пространство (pp. 301-306).

Мирзажонова, Э. Т. (2020). Системность социокультурной адаптации детей с особыми потребностями как условие эффективности. In Актуальные вопросы современной психологии, конфликтологии и управления: взгляд молодых исследователей (pp. 5-15).

Mirzajonova, E.T. (2023). INKLYUZIV TA’LIM OLAYOTGAN BOLALARNING O ‘ZIGA XOS XUSUSIYATLARINI PSIXOLOGIK-PEDAGOGIK O ‘RGANISH. INNOVATION IN THE MODERN EDUCATION SYSTEM, 3(28), 185-192.

Мирзажонова, Э.Т. (2023). ЖЕНЩИНЫ В РОЛИ КОНСУЛЬТАНТОВ-МАСЛАХАТЧИ-НОВЫЙ ТИП ЛИДЕРА КАК УЧИТЕЛЯ, ПОМОЩНИКА, ТРЕНЕРА. Евразийский журнал социальных наук, философии и культуры, 3(8), 38-44.

Topvoldievna, M. E. (2022). To the Question of the Effectiveness of Socio-Cultural Adaptation of Children With Special Needs. Spectrum Journal of Innovation, Reforms and Development, 3, 89-94.

Мирзажонова, Э.Т. (2022). СОВРЕМЕННЫЕ ПОДХОДЫ К РАЗВИТИЮ ЭТНОТУРИЗМА В УЗБЕКИСТАНЕ. O'ZBEKISTONDA FANLARARO INNOVATSIYALAR VA ILMIY TADQIQOTLAR JURNALI, 1(12), 32-38.

Мирзажонова, Э. (2022). ACTUAL PROBLEMS OF INCLUSION IN THE CONTEXT OF SOCIAL PARTNERSHIP. Uzbek Scholar Journal, 4, 96-101.

Мирзажонова, Э. (2023). EARLY DIAGNOSTICS AND PERSONALITY COGNITIVE DEVELOPMENT CORRELATION AS THE FACTORS OF THE EFFICIENCY OF TEACHING. Scientific Journal of the Fergana State University, (2), 24. https://doi.org/10.56292/SJFSU/vol_iss2/a24.

Мирзажонова, Э.Т. (2020). ДИАГНОСТИКА И РАЗВИТИЕ НЕЙРОКОГНИТИВНЫХ ФУНКЦИЙ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА КАК УСЛОВИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ. In Психологическое здоровье населения как важный фактор обеспечения процветания общества (pp. 307-310).

Мирзажонова, Э. (2018). К ВОПРОСУ ОБ ЭФФЕКТИВНОСТИ СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ АДАПТАЦИИ ДЕТЕЙ С ОСОБЫМИ ПОТРЕБНОСТЯМИ. Scientific journal of the Fergana State University, (1), 23-23.

Мирзажонова, Э.Т. (2022). Развитие человеческого капитала и качества жизни как условие социально-психологической безопасности. In Человеческий капитал как фактор социальной безопасности (pp. 185-191).

Мирзажонова, Э., & Машарипов, Д. (2023). СПЕЦИАЛЬНОЕ ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В СОВРЕМЕННОМ МИРЕ: ПРОБЛЕМЫ И ПУТИ РЕШЕНИЯ. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 137-144.

Мирзажонова , Э., & Афзалов , Х. (2023). Эффективная деятельность молодёжных лидеров как одна из приоритетных задач государства. Цифровизация современного образования: проблема и решение, 1(1), 127–130.

Mirzajonova, E., & Aminjonov, I. (2023). ENSURING INFORMATION SECURITY FOR YOUNG PEOPLE: GENERAL PROVISIONS AND PRINCIPLES. Theoretical aspects in the formation of pedagogical sciences, 2(18), 36-43.

Topvoldiyevna, M.E., & Adxam o’g’li, X. A. (2023). ИССЛЕДОВАНИЕ ПРОЦЕССОВ МЫШЛЕНИЯ ДЕТЕЙ С НАРУШЕНИЯМИ РЕЧИ, ОБУЧАЮЩИХСЯ В УСЛОВИЯХ ИНКЛЮЗИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ. Finland International Scientific Journal of Education, Social Science & Humanities, 11(1), 217-225.

Mirzajonova, E. T., & Parpiyeva, O. R. (2022). Modern special preschool education: problems and solutions. Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 9, 100-106.

Parpiyeva, O. R., & Mirzajonova, E. T. (2022). The role of psycho-oncology in the treatment of cancer patients. Texas Journal of Medical Science, 9, 14-17.

Parpiyeva, O. R. (2022). Basics of a healthy lifestyle in the educational process. Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 9, 89-94.

Parpiyeva, O. R., & Dzhaloldinova, O. O. (2022). The role of Valeology in raising a healthy generation. Texas Journal of Multidisciplinary Studies, 13, 1-3.

Parpiyeva, O. R., & Ostanaqulov, A. D. (2019). SCHIZOPHRENIA DISEASE. Теория и практика современной науки, (6 (48)), 18-20.

Parpiyeva, O.R. (2019). PSYCHOLOGY OF PATIENTS WITH ONCOLOGICAL DISEASES. Theoretical & Applied Science, (6), 642-645.

Parpiyeva, O. R., & Marifjonovna, B. N. (2019). The effect of harmful habits on human health. Мировая наука, (5 (26)), 76-78.

Parpieva, O. R. (2023). HEALTH IS THE HIGHEST VALUE. Новости образования: исследование в XXI веке, 1(11), 760-763.

Parpiyeva, O. (2017). FEATURES OF AUDIOLINGUALISM AND THE COMMUNICATIVE APPROACH. Вестник современных исследований, (2-1), 125-127.

Parpiyeva, O. (2017). SCIENTIFIC FOUNDATION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION. In Научно-практические пути повышения экологической устойчивости и социально-экономическое обеспечение сельскохозяйственного производства (pp. 215-216).

Downloads

Published

2023-12-01

How to Cite

E.T.Mirzazhonova. (2023). PRIORITY OF PERSONAL HEALTH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. Scientific Impulse, 2(15), 353–358. Retrieved from https://nauchniyimpuls.ru/index.php/ni/article/view/12930
Loading...