O‘Z-O‘ZINI BAHOLASHNING PSIXOLOGIK TABIATI

O‘Z-O‘ZINI BAHOLASHNING PSIXOLOGIK TABIATI

Authors

  • Tog’aymurotova Nigora

Keywords:

Individual, maktab, differensial, shaxs, xarakter, adekvat, ierarxiya.

Abstract

Inson o‘z tabiatiga ko‘ra jamiyatning bir qismi hisoblanadi, unga nisbatan boshqalarning munosabati, insoning qobiliyatlari, fazilatlari va tashqi ko‘rinishini baholash katta ahamiyatga kasb etadi. Shaxs uchun o‘z-o‘zini hurmat qilish, hayot davomida shakllanadi, bunda shaxsning o‘ziga bo‘lgan munosabat muhim emas aksincha egallagan ijtimoiy ierarxiyadagi o‘rni, shuningdek, shaxsning o‘ziga  bo‘lgan ishonch va ijtimoiy faollik darajasi uning afzalliklari va kamchiliklarini baholash darajasiga bog‘liq. O‘z-o‘zini hurmat qilish, o‘z-o‘zini to‘g‘ri baholashning asoslari bolalik davrida, aynan bola o‘zining "men" ni anglab etgan paytdan boshlab va u o‘zini boshqa bolalar va kattalar bilan taqqoslay boshlagan paytdan boshlab shakllanib boradi.

References

Психология / У. Джеймс ; [пер. с англ. И. Лапшина, М. Гринвальд; вступит. ст. А. Лызлова]. — М. : РИПОЛ классик, 2020. — 616 с. — (PSYCHE).

Белобрыкина О.А. Психологические условия и факторы развития самооценки личности на ранних этапах онтогенеза: Автореферат канд. психол. наук. Новосибирск, 2000

Молчанова, О. Н. Психология самооценки : учебное пособие для вузов / О. Н. Молчанова. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2023. — 308 с.

Бoдалев А.А. Личнoсть и oбщение: Избранные псиxoлoгические труды. М.: Междунарoдная педагoгическая академия, 1995. 328 с.

Чеснокова, Ирина Ивановна.Проблема самосознания в психологии [Текст] / И.И. Чеснокова ; АН СССР, Ин-т психологии. - Москва : Наука, 1977. - 144 с

Женская самооценка : 5 шагов для обретения уверенности и внутренней силы / Меган Маккатчен ; перевод с английского и редакция Д. В. Проценко. - Москва : [б. и.] ; Санкт-Петербург : Диалектика, 2022. - 224 с

Downloads

Published

2024-02-10

How to Cite

, T. N. (2024). O‘Z-O‘ZINI BAHOLASHNING PSIXOLOGIK TABIATI. Education News: Exploring the 21st Century, 2(18), 128–132. Retrieved from http://nauchniyimpuls.ru/index.php/noiv/article/view/14650
Loading...