OLIY HARBIY TA’LIM MUASSASALARIDA TAHSIL OLAYOTGAN XORIJIY KURSANTLARNI RAQAMLI KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH

OLIY HARBIY TA’LIM MUASSASALARIDA TAHSIL OLAYOTGAN XORIJIY KURSANTLARNI RAQAMLI KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH

Authors

  • Bekpulatov Xabibulla Baxridinovich Oʻzbekiston Respublikasi Qurolli Kuchlari Akademiyasi Xorijiy harbiy kadrlarni tayyorlash maxsus fakulteti bochlig‘i

Keywords:

raqamli texnologiyalar, raqamli kompetentsiya, o‘qitishning interfaol shakllari.

Abstract

Raqamli texnologiyalar jadal rivojlanayotgan va hayotimizga chuqur kirib borayotgan axborotlar jamiyatida raqamli kompetentsiya haqidagi munozaralar bugungi kunda dolzarb mavzuga aylandi. Maqolaning dolzarbligi oliy harbiy ta’lim muassasalarida tahsil olayotgan xorijiy kursantlarni raqamli kompetensiyalarini oshirishning zamonaviy modelini ishlab chiqish zarurati bilan bog‘liq. Maqolada xorijiy kursantlarning raqamli kompetensiyasi modelining tarkibiy qismini aniqlashdan iboratdir. Maqolada muallifning xorijiy kursantlarning raqamli kompetentsiyasi modeli haqidagi qarashlari keltirilgan, u uchta komponentni o‘z ichiga oladi: nazariy, faoliyat va baholovchi. Xorijiy kursantlarning raqamli kompetensiyasi modelining tizimli tarkibiy qismlarini aniqlash uchun o‘rganilayotgan muammo doirasida mahalliy va xorijiy tadqiqotlarning nazariy tahlili o‘tkazildi.

References

Bekpulatov X. B. Problems of ensuring information security in the training of future officer personnel and their solution //Educational Research in Universal Sciences 1, 71-75, 2023.

Зеер Э. Ф., Ломовцева Н. В., Третьякова В. С. Готовность преподавателей вуза к онлайн-образованию: цифровая компетентность, опыт исследования // Педагогическое образование в России. 2020. № 3. С. 26-39.

Rezyapov N. Развитие систем компьютерного моделирования в вооруженных силах США // Зарубежное военное обозрение. — 6, 17–23, 2007.

Zhao Y., Pinto Llorente A. M., Sanchez Gomez M. C. Digital competence in higher education research: A systematic literature review // Computers and Education. 2021. Vol. 168. Art. No. 104212.

Bekpulatov X.B. Scientific and theoretical foundations of the use of information technology in improving the quality of education // European international journal of multidisciplinary research and management studies 1,

-77, 2023.

Digital Competence in Higher Education: Students’ Perception and Personal Factors / Y. Zhao, M. C. Sanchez Gomez, A. M. Pinto Llorente, L. Zhao // Sustainability. 2021. Vol. 13 (21). Art No. 12184. DOI: https://doi.org/10.3390/su132112184.

Lyulkovich S.G. Тактическая подготовка слушателей и курсантов на базе компьютерного моделирования общевойскового боя: дисс. канд. воен. наук. - М., 158-160, 2003.

Пеша А. В., Шавровская М. Н., Лапина Т. А. Оценка важности и самооценка развития цифровых компетенций будущих HR-менеджеров // Вестн. Омского ун-та. Сер. «Экономика». 2020. Т. 18, № 3. С. 98-108.

Yunusova G.A. Teaching methodology for interactive methods in the exact and natural sciences. Toshkent davlat pedagogika universiteti ilmiy axborotlari.

-son 2021, рр. 249-254.

Teacher educator technology competencies / T. S. Foulger, K. J. Graziano, D. Schmidt- Crawford, D. A. Slykhuis // Journal of Technology and Teacher Education. 2017. Vol. 25, No. 4. P. 413-448.

Yunusova G.A. Problems of quality of personnel training quality in the aspect of the competence based approach/ Science and innovation. – V1 Issue 8, UIF-2022: 8.2 ISSN: 2181-3337 – P.2033-2037.

Falloon G. From digital literacy to digital competence: The teacher digital competency (TDC) framework // Educational Technology Research & Development. 2020. Vol. 68, No. 5. P. 2449-2472.

Карстина С. Г. Разработка инструментария для оценки цифровых компетенций у студентов инженерных специальностей // Казанский педагогический журнал. 2021. № 5 (148). С. 112-119.

Развитие цифровых навыков у студентов вузов: де-юре vs де-факто / Я. В. Дмитриева, И. А. Алябин, Е. И. Бровко [и др.] // Университетское управление: практика и анализ. 2021. Т. 25, № 2. С. 59-79.

Неборский Е. В. Цифровой университет как интегративный методологический конструкт // Мир науки. Педагогика и психология. 2021. № 3. URL: https://mir-nauki.com/ PDF/41PDMN321.pdf (мурожаат санаси: 10.12.2023).

Стратегия цифровой трансформации отрасли науки и высшего образования. URL: https://www.minobrnauki.gov.ru/documents/?ELEMENT_ID =36749 (мурожаат санаси: 12.12.2023).

Published

2023-12-20
Loading...