“BIR MAKON – BIR YO’L” LOYIHASI – ZAMONAVIY “BUYUK IPAK YO’LI” SARI.
Abstract
Tarixdan bizga ma’lumki, miloddan avvalgi 138-yilda Xitoy imperatori U-Di mamlakat xavfsizligini shimoliy chegaralarda yashovchi xunn qabilalaridan himoya qilishda ittifoqchi topish, shuningdek g’arbdagi qo’shni mamlakatlarni o’rganish, o’z armiyasi qudratini yanada oshirish uchun “samoviy otlar”ni olib kelish maqsadida amaldor Chjan Szyanni O’rta Osiyo, xususan, Dovon (Farg’ona), Qangʻ davlatlariga elchi sifatida yuborgan edi. Mazkur elchilikning Dovon davlatiga qilgan mashaqqatli safari amalga oshirilgan yo’l – “Buyuk ipak yo’li”ning shakllanishida asos bo’lib xizmat qildi. Mazkur yo’ldan ipak, bronza mahsulotlaridan iborat ilk tuya karvonining Fa’rg’ona vodiysiga kelishi miloddan avvalgi 121-yilda ro’y bergan[1].
[1] Ольга Дорохина “Каким был Великий шелковый путь”. “Kommersant” 03.09.2015.
References
Цзун Шукан “Китай и страны Центральной Азии совместно продвигают инициативу "Один пояс и один путь"// Российская газета. 18.05.2023.
Ольга Дорохина “Каким был Великий шелковый путь”// “Kommersant” 03.09.2015.
Инициатива совместного строительства «Одного пояса, одного
пути»: прогресс, вклад и перспективы. Канцелярия руководящей
Линь Сюэ. (2016) Взаимосвязь стратегии «Один пояс — один путь»
и сферы туризма // «Исследования экономического развития».
, № 11, часть 2. — С. 173–174.