METHODOLOGY AND DIDACTICS OF TRAINING AND EDUCATION IN MEDICAL TRAINING

METHODOLOGY AND DIDACTICS OF TRAINING AND EDUCATION IN MEDICAL TRAINING

Authors

  • Nasiba Ibodullayevna Karabekova
  • Xasanova Farog'at Oblayarovna

Keywords:

Paradigm, competency-based approach, comprehensive education, conceptual model of structural organization.

Abstract

Modern higher medical school is in line with the search and implementation of new methods and technologies aimed at implementing fundamental strategies: a competency-based approach, nurturing a comprehensively and harmoniously developed personality with an active social orientation in life.

References

Барулин В.С. Социальная философия: Учебник / Изд. 2-е, испр. и доп. - М.: ФАИР-ПРЕСС, 2000. - 560 с.

Волков А.М., Микадзе Ю.В., Солнцева Г.Н. Деятельность: структура и регуляция. Психологический анализ. - М.: Изд-во Московского ун-та, 1987. - 216 с.

Граневский В.В., Тащук В.Г. Философия: Учебное пособие. - Тирасполь: Б.и., 2008. - 248 с.

Завалова Н.Д., Ломов Б.Ф., Пономаренко В.А. Образ в системе психической реуляции деятельности / Отв. ред. докт. психол. наук, проф. Ю.М. Забродин. - М.: Наука, 1986. - 174 с.

Крачун Г.П. Анатомо-физиологические механизмы формирования зрительного психического образа у детей: Учебное пособие. - Кишинев: Штиинца, 1990. - 102 с

Published

2024-06-20
Loading...